13 July 2012

Haishhhh! Geramnyerr......

Amah amuk sepak bayi

KUALA LUMPUR: Tangisan seorang bayi lelaki berusia 11 bulan yang dipijak dan disepak terajang pembantu rumah warga Kemboja, menyelamatkannya daripada terbunuh dalam kejadian ‘amuk’ wanita terbabit di sebuah rumah dua tingkat di Gombak, di sini, kelmarin.
Wanita berusia 20-an itu yang bekerja sejak lebih setahun lalu dengan pendapatan bulanan RM1,300 berhenti melakukan perbuatan tidak berperikemanusiaan itu selepas dihalang majikannya yang terdengar tangisan anaknya dalam kejadian jam 10.30 malam itu.
Difahamkan, wanita terbabit hilang pertimbangan gara-gara tidak puas hati dengan seorang daripada anggota keluarga majikannya itu sebelum mengamuk dengan melepaskan geram terhadap bayi berkenaan.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, ketika kejadian, suspek mengetahui majikannya berada dalam rumah berkenaan.
“Bagaimanapun, suspek yang hilang pertimbangan menendang bayi terbabit menyebabkannya menangis akibat kesakitan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

 

Geram ke tak geram bila baca berita pagi ni.....hishh........dh jadi trend pulak maid suka-suka buat anak majikan macam tu......gile ke apa? Sekarang ni mmg payah nk percaya pada maid. Indon ke....Kemboja ke.....Philippine ker...dan yg sewaktu dgnnye.....kesian dgn baby tu....nak gaji tinggi, tapi kerja macam hampehh.......ishhh......malaslah nak ckp...nnti byk plak perkataan yg censored keluar dari mulut aku ni......huh! ...SALAM JUMAAT......:)

18 comments:

Kesuma Angsana said...

susah nak cakap lah.. mmg payah nk dapat maid yg kerja iklas semua sebab wang semata2 tu yg jadi cam ni

nur anis said...

seram je kan kalau macam ni..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

ishh geram benor baca ni.. meh dera dia balik baru tau gerammmmmmnyaaa

Zurina Hj.Zainal said...

To : Kasuma Angsana

tu la...bila bg gaji bsr...makin bsr kepala dia..

Zurina Hj.Zainal said...

To : Nur Anis

kannn....sereemmmmm....

Zurina Hj.Zainal said...

To : Mak Dara

Kalau boleh didera....dh lama dh dia kena mcam apa yg dibuatnya dgn bb tuh...haish...geram geram gerammmm...

Lizzie Yasmin said...

amah muda kot. Cepat sanat baran.

MAY said...

SBB BKN ANK DORG..TU YG DORG BUAT GITU..ANAK SENDIRI PUN DORG TERAJANG AGKNYE..NI KAN PLK ANK ORG..

Zurina Hj.Zainal said...

To : Lizzie Yasmin

ye kot....hangin satu badan kot...

Zurina Hj.Zainal said...

To : MAY

Kann...anak sediri agaknya lagi teruk dibuatnye..biarlah...dia jwblah dgnNya nnti

inazamri said...

mmg cari nahas la maid tu.Ingat bole terlepas dr undang2 ke dia ni.Kot ye pun jgn la lepas geram tu kat anak kecil.

kiera'sakura said...

Ya Allah... geramnya.. cuba pijak diorg pulak ada la yg kena saman pulak nanti.. huhh

ummiarissa said...

hmmm teruk betul kalau macam ni...susahlah nak elak maid warga asing...dah itu je yang ada kan..

Zurina Hj.Zainal said...

To : inazamri

betul...kesian kt bb tu kan...

Zurina Hj.Zainal said...

To : kiera'sakura

mmg...kalau lah boleh dipijak balik...mesti diaorg x berani buat mcm tu...

Zurina Hj.Zainal said...

To : ummiarissa

hurmm....bg sesiapa yg tak hantar anak ke taska...x de choice la...kan?

mummy alisha said...

haa... sepak je maid tu balik... :)

QasehnyaRania said...

maunya tak geram kan.dah la dtg negara kita cari keje.
dah bagi keje pijak pulak.
patutnya sepak je blk maid tu..

mmg geram kan;(

kak, cantik la header ;D